404 | İzvit Haber İzvit Haber
Facebookta paylaş

MEVLANA ÇİÇEĞİNE YUKARI ÇAĞLAR KÖYÜNDE RASTLANDI


UNESCO'nun Mevlana Yılı ilan ettiği 2007'de Seyfe Gölü Kuş Cenneti yakınlarında fotoğraflanan semazen figürlü sütleğen otunun benzerini görüntülemek isteyen fotoğrafçılar, 8 yıldır mücadele ettiklerini belirten haberden sonra resmi çeken Durmuş Ali Özbek, 2015 yılı baharında Yukarı Çağlar’da Durmuş Ali Özbek’in resimlemiş olduğu sütleğen çiçeğinin 2007 yılında çekilmiş olan Mevlana Çiçeği resminin aynısı olduğunu iddia etti ve “Çektiğim resimler arasında tesadüfen görünce, ister istemez çok şaşırdım.”dedi.
“Çekmiş olduğum resim sıradan bir bahar görüntüsü olarak cep telefonu ile kaydetmiştim. Ancak ‘Mevlana Çiçeği’ ile ilgili haberi okuyunca ister istemez heyecanlandım. Ben fotoğrafı Yukarı Çağlar Köyü sınırları içerisinde bulunan “Sbide Antik Kenti” civarında 22 Nisan 2015 tarihinde 13,43 te çektiğim fotoğraf kayıtlarında mevcut. Bahar mevsiminde özellikle Nisan ortası ile Mayıs ortalarına kadar bu çiçeğin resmini “Sbide Antik Kenti” civarında rahat bir şekilde görüntülenebilir. Onun için Türkiye’mizin tüm amatör fotoğrafçılarına çağrımız şudur. Mevlana Çiçeğini başka yerlerde aramanıza gerek yok. Nisan, Mayıs aylarında fotoğraf makinelerinizi aldığınız gibi Karaman ili, Ermenek İlçesi, Yukarı Çağlar Köyüne gelerek benim amatörce kaydettiğim Mevlana Çiçeğini sizler yüksek pixselli makinelerinizle görüntüleyip yöremizin tanıtımına da büyük katkı sağlamış olursunuz.”dedi.

Hiç yorum yok:

| Copyright © 2001 İzvit Haber
Yönetim
rekmobi_23424212482.html